Система виховної діяльності
Система виховної діяльності Маморницької Вама гімназії
Виховна проблема навчального закладу полягає в удосконаленні виховного процесу на основі розвитку громадянської і творчої самоактивності учнів.
Головна увага приділялась патріотичному та національному вихованню учнів, створенню оптимального соціально-культурного мікроклімату в класних колективах, який сприяв формуванню творчої особистості учнів через організацію різноманітних форм виховної діяльності.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:
Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави здійснюється через систему виховних заходів, самоврядування учнів, профорієнтаційну роботу, профілактику шкідливих звичок, використання інтерактивних методів виховання – диспутів, предметних тижнів, організацію зустрічей з фахівцями тощо.:
Вихованню поваги до національної символіки, Конституції України, законів Української держави та з нагоди 30 річниці незалежності України був присвячений цикл заходів:
Випуск стіннівок, буклетів, колажів «Обриси майбутнього незалежної країни очима її майбутніх будівничих»
- Тематичні уроки та виховні години «Історія Державного Прапора України»
- Усний журнал «Незалежність кожного громадянина – незалежність Держави»
- Конкурс творчих робіт «Б’ється серце жагою і вірою з Україною моєю в унісон»
- Заочна подорож «30 знакових куточків нашої держави»
- вшанування учасників революції гідності та Дня героїв Небесної Сотні.
Цикл заходів, присвячених Дню пам’яті жертв голодомору та політичних репресій:
- Класні години «День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій»
- Тематичні хвилини «Пам’яті», присвячена Дню пам’яті жертв голодомору та політичних репресій.
- Участь у районному заході.
Заходи до річниці аварії на Чорнобильській АЕС:
- Класні години «У Чорнобиля немає часу»;
- Конференція «Чорнобиль – життя, пам'ять, »
- Виставка малюнків «Рятівник – професія героїчна»
- Перегляд відеофільму «Дні і ночі Чорнобиля»
- Тематична виставка в шкільній бібліотеці;
Заходи щодо відзначення Дня Соборності України 22 січня
- Класні години, присвячені Дню Соборності України на тему:«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене».
- Конкурс дитячої творчості «Моя соборна Україна» (вірші, оповідання, малюнки, комп’ютерна графіка)
Заходи до відзначення річниці з дня народження Т.Г.Шевченка:
- Презентація Тарасової світлиці «Душа поетова святая живе в святих його речах»
- Виставки малюнків та ілюстрацій до творів Т.Шевченка
- Екскурсії до Шевченківської світлиці
- Тематичний урок читання «Тарасовими стежками»
На формування ціннісного ставлення до природи були спрямовані різноманітні форми виховної діяльності екологічної тематики, такі як:
- Тематичні класні та виховні години на тему: «Моя Земля – Земля моїх батьків»
- Виготовлення і розповсюдження буклетів «Нехай Земля квітує всюди, природу збережімо, люди!»
- Виставка малюнків та графічних композицій «Ліс – наше багатство!»
- Презентація «Мій вибір - ЕКО» для учнів 5-6 класів
- Свято зимуючих птахів
- Свято «Зимуючі птахи – наші друзі»
Ціннісне ставлення до культури та мистецтва формувалося в учнів під час підготовки до участі у фестивалях «Наша школа має талант». Вже традиційною стала участь учнів школи у виставках«Зимові фантазії», «Замість ялинки букет», «Дитячі улюбленці». Розвивалися естетичні почуття і під час підготовки та проведенні Новорічних свят для учнів 1-4, 5-9 класів . Свої мистецькі здібності школярі можуть продемонструвати під час різноманітних конкурсів малюнку: «Молодь за безпеку дорожнього руху», «Крокуємо до Європи», «Рятівник – професія героїчна», «Шевченко в душі моїй», «Охорона прваці очима дітей», «Ми маємо право…» та інші.
Ціннісне ставлення до праці передбачає як підготовку учнів до майбутньої професійної діяльності, так і розвиток потреби у трудовій активності. Учні початкових класів будуть знайомитися з професіями в процесі ігрового спілкування. Саме з метою професійної орієнтації буде сплановано та здійснено ряд екскурсій на підприємства села. Наприклад: екскурсія до ФАПу 2-4 кл. до Цуреньської пожежної частини 3-4 кл.Практичним психологом буде проведено та проаналізовано анкетування «Вибір майбутньої професії» .В школі планується провести бесіди, організована робота шкільних гуртків. Систематично проходять трудові рейди, «чисті п’ятниці» з благоустрою території школи.
Ціннісне ставлення до себе. Робота з охорони життя і здоров'я учнів
Система профілактичної роботи з попередження усіх видів дитячого травматизму у 2021-2022 н.р. будуть такі складові, як викладання предмету «Основи здоров'я», організація систематичних медичних оглядів учнів та проведення усіх видів інструктажів з учнями; проведення роботи щодо формування основ здорового способу життя, тематичних класних годин, профілактичних бесід ,висвітлення питання профілактики дитячого травматизму на батьківських зборах.
Протягом року робота з профілактики усіх видів дитячого травматизму знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення місячника „Увага! Діти на дорозі!", тижня охорони праці, тижня безпеки життєдіяльності, тижня профілактики дорожньо-транспортного травматизму, днів безпеки життєдіяльності напередодні канікул, дня цивільного захисту з відпрацюванням шляхів евакуації на випадок надзвичайної ситуації.
З метою пропаганди здорового способу життя проводимо акцію «Я обираю здоровий спосіб життя», фестиваль «Молодь обирає здоров'я» , День здоров’я. На шкільних стендах оновлюється інформація з актуальних питань щодо профілактики здорового способу життя. Беремо участь у проведенні Спартакіади учнівської молоді „Спорт протягом життя” . В кожному навчальному кабінеті в наявності інструкції з техніки безпеки, правил безпечної поведінки учнів під час перебування в кабінеті, куточок з профілактики всіх видів дитячого травматизму серед дітей. Загальношкільні стенди з протипожежної безпеки, правил дорожнього руху, попередження наркоманії, алкоголізму та паління як наглядно-агітаційні матеріали, необхідні у профілактичній роботі з попередження всіх видів дитячого травматизму.
Робота з профілактики правопорушень серед неповнолітніх
Система правовиховної роботи гімназії включає співпрацю з державними і громадськими організаціями, які надають соціально-педагогічні послуги. До превентивної просвітницької роботи залучилися представники кримінальної міліції, служби в справах дітей, центру соціальних служб для сім᾿ї, дітей та молоді. Організовано співпрацю з медичними працівниками (сімейним лікарем – проводяться профілактичні бесіди, лекції). Спеціалістами психологічної служби відділу освіти проводяться консультації з батьками та корекційна робота з учнями.
Учнів, схильних до правопорушень, з девіантною поведінкою у гімназії немає. В гімназії створена і постійно діє Рада профілактики правопорушень, мета якої – проводити роботу по створенню умов, які сприяють соціальному зростанню молоді, утвердженню її свідомості, високогуманних принципів, втілених у праві, підвищенню соціальної активності в діяльності, спрямованій на попередження правопорушень.
Питання роботи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на педраді, нарадах при директорі, засіданнях м/о класних керівників. Роботу школи щодо питань захисту прав дітей, попередження дитячої безпритульності і бездоглядності та впровадження здорового способу життя визнано задовільною, такою що відповідає вимогам чинного законодавства.